Cea mai bogată legumă în vitamina C. Este eficientă în diete și are beneficii uimitoare pentru organism

Cea mai bogată legumă în vitamina C. Este eficientă în diete și are beneficii uimitoare pentru organism
Legume

Toți știm că lămâia este unul dintre cele mai bogate fructe în vitamina C. Puțini știu însă că nici legumele nu sunt mai prejos. O legumă folosită des în diete are un conținut foarte mare de vitamina C și are nenumărate beneficii pentru organism atunci când este conusmată regulat.

În cazul în care nu știai până acum, varza este bogată în vitamina C, iar acest lucru este valabil în cazul tuturor tipurilor de varză. De asemenea, ele sunt sărace în calorii, motiv pentru care sunt esențiale în diete.

Cât de sănătoasă este varza

Există mai multe tipuri de varză, așa că este bine să știi pe care vrei să o alegi. Varza roșie spre exemplu ese săracă în calorii, dar bogată în nutrienți. O singur cană de varză roșie tocată conține proteine, calorii, fibre vitamina C, K B6, dar și vitamina A.

De asemenea, ea conține și fier, calciu, magneziu, dar și zinc, vitamine esențiale pentru un organism sănătos. Ea este o sursă bogată de antioxidanți care contribuie la combaterea deteriorării celulare.

Studiile făcute de-a lungul timpului au demonstrat că  nivelurile de antioxidanți din varza purpurie sunt de aproximativ 4,5 ori mai mari decât cele găsite în soiurile de varză verde.

Varza roșie poate combate inflamația

Un alt lucru pe care trebuie să îl știi despre varza roșie este că aceasta reduce inflamația cu până la 22-40%. Studiile au demonstrat acest lucru de-a lungul timpului. Și frunzele de varză sunt esențiale. Ele pot reduce inflamația atunci când sunt aplicate pe zona respectivă.

Varza roșie are grijă și de inima ta. Ea este boagată în antociani, antioxidanți care conferă legumei culoarea sa caracteristică. De asemenea, s-a demonstrat de-a lungul timpului că femeile care consumă în mod regulat cantități mari de alimente bogate în antocianină pot să aibă un risc cu 11-32% mai mic de a dezvolta un atac de cord, comparativ cu cele care mănâncă mai puțin dintre aceste alimente.

Dacă vrei oase mai sănătoase, tot varza roșie este soluția. Ea conține vitaminele C și K1, ambele fiind esențiale pentru construirea și menținerea oaselor puternice și sănătoase.

Sistemul tău imunitar va fi protejat

Dat fiind faptul că este bogată în vitamina C, varza roșie, la fel ca și varza normală are grijă de sistemul tău imunitar.  Vitamina C catalizează producția de celule albe din sânge care formează prima linie de apărare împotriva microbilor dăunători.

Trebuie să mai știi că antioxidanții precum Vitamina C te ajută să lupți împotriva acestor radicali înainte ca ei să poată provoca deteriorări grave și totodată, ajută la formarea colagenului, care este esențial în protejarea țesuturilor corpului tău.

Varza rămâne de asemenea cea mai bună soluție în diete. Are puține calorii și ajută la o digestie mai bună. De asemenea, oferă senzația de sațietate, așa că dacă o vei consuma zilnic nu vei mai simții nevoia să mănânci prea mult.

Cine nu trebuie să o consume

Pe cât de sănătoasă este, există persoane care trebuie să o evite. Varza roșie inhibă absorbția de iod, așa că nu este recomandată persoanelor care suferă de hipotiroidism, care manifestă un deficit de iod.

Nici diabeticii nu trebuie să o consume. Aceasta poate afecta nivelul zahărului din sânge, iar consumul ei ar putea fi problematic. Așa că mare atenție dacă o consumi în cazul în care suferi de astfel de boli.