Câte ore trebuie să dormim pe noapte în funcție de vârstă pentru a avea un organism sănătos

Câte ore trebuie să dormim pe noapte în funcție de vârstă pentru a avea un organism sănătos

Cercetările științifice arată clar că somnul este esențial la orice vârstă. Somnul alimentează mintea, reface corpul și întărește practic fiecare sistem din corp. Dar de cât somn avem nevoie cu adevărat pentru a obține aceste beneficii?

Răspunsul această întrebare nu este însă atât de simplu, spune dr. Raj Dasgupta, profesor asistent de medicină clinică la Școala de medicină Keck a Universității din California de Sud. Recomandarea generală pentru adulți este de 7 până la 9 ore de somn pe noapte. Bebelușii, copiii mici și adolescenții au nevoie de o perioadă de somn mai mare pentru a le permite creșterea și dezvoltarea, iar persoanele de peste 65 de ani ar trebui să doarmă 7-8 ore pe noapte.

Această recomandare generală este totuși doar un prim pas. Este, de asemenea, important să reflectezi asupra nevoilor tale individuale pe baza unor factori precum nivelul de activitate și starea generală de sănătate. În sfârșit, este necesar să aplicați sfaturi legate de un somn sănătos, astfel încât să puteți dormi întreaga noapte fără probleme.

Consecințe grave pe termen lung

Dacă dormiți mai puțin decât este recomandat riscați consecințe pe termen lung asupra sănătății, cum ar fi un risc mai mare de boli cardiovasculare, diabet, obezitate și demență. Iar pe termen scurt, chiar și o zi în care nu ați dormit destul vă poate dăuna stării de bine, potrivit unui studiu recent.

Nu în ultimul rând, cei care nu dorm destul sau au o calitate slabă a somnului ar putea fi, de asemenea, predispuși la condiții precum anxietatea, depresia și tulburarea bipolară, mai spune a spus dr. Raj Dasgupta.

Specialiștii au împărțit orele de somn recomandate în funcție de vârstă. În fiecare grup, liniile directoare prezintă un interval recomandat de durată a somnului pentru a avea o viață sănătoase. Cu toate acestea, în unele cazuri, dormitul cu o oră mai mult sau mai puțin decât intervalul general recomandat poate fi acceptabil, dar acest lucru ține de circumstanțele fiecărei persoane în parte.

Recomandările specialiștilor

Durata de somn recomandată este împărțită în nouă grupe de vârstă, după cum urmează: