Se dau 5.000 de euro pentru români! Care sunt condițiile pentru a primi acești bani

Se dau 5.000 de euro pentru români! Care sunt condițiile pentru a primi acești bani

Un consorțiu de companii dezvoltă un program de accelerare pentru a susține start-up-uri green din România și Bulgaria, oferind mentorat și finanțări totale de 300.000 de euro. Sprijinul este personalizat și împărțite mai multe categorii, în funcție de nevoile de creștere. Sumele acordate pornesc de la 5.000 de euro.

Consorțiul din care fac parte companii din România și Bulgaria are sprijinul EIT Climate KIC și își propune prin programul Black Sea ClimAccelerator să susțină 42 de de start-up-uri green aflate în diferite stadii de dezvoltare, cu mentorat, consultanţă în afaceri şi pregătire pentru atragerea de investiţii, dar şi de o finanţare totală de 300.000 de euro.

Trei categorii, în funcție de nevoile de creștere

Activitățile de sprijin sunt personalizate și împărțite în trei categorii. Astfel, start-up-urile care sunt în stadiul incipient se încadrează în prima categorie – Early stage. Un număr de 16 companii din România vor primi un grant în valoare de 5.000 de euro oferit de EIT Climate KIC şi vor beneficia de workshop-uri de validare a ideii de business şi product-solution fit.

A doua categorie, MVP, se adresează start-up-urilor care au un prototip validat cu clienţi. Pentru aceste afaceri există şase locuri disponibile în program, cu beneficii precum un grant de 20.000 de euro oferit de EIT Climate KIC, acces la workshop-uri pe teme de marketing şi vânzări, monetizare şi stabilire a preţului, aliniere în echipă, scalare a afacerii, precum şi consultanţă de specialitate în funcţie de nevoile specifice.

În fine, a treia categorie a programului, Growth, va susține şase start-up-uri care au soluţii scalabile. Afacerile care vor intra aici vor beneficia de sesiuni de consultanţă de specialitate pe nevoile lor specifice, inclusiv pe înţelegerea terms sheet-urilor pentru investiţii (aspectele comerciale esenţiale alte tranzacţiei – economice şi privind controlul asupra startup-ului), de activităţi de identificare a oportunităţilor de granturi atât la nivel local, cât şi internaţional şi de activităţi de facilitare şi suport care să le pregătească pentru atragerea de investiţii şi finanţări.

Când încep înscrierile și cine face parte din echipa de jurați

Pentru categoriile 1 și 2, înscrierile sunt deschise până pe 15 septembrie 2021, în timp ce candidaţii din categoria 3 vor intra în program în urma unei invitaţii din partea organizatorilor şi în urma unui proces de selecţie personalizat, realizat împreună cu un juriu format din investitori şi business angels.

Start-up-urile participante în program vor fi anunţate pe data de 22 septembrie 2021, iar în perioada octombrie-noiembrie se vor desfăşura activităţile de sprijin pentru start-up-urile din categoria Early stage. Din octombrie până în decembrie se vor derula activităţile pregătite pentru start-up-urile din categoriile MVP şi Growth, în timp ce pe 9 decembrie va avea loc Demo Day, evenimentul în cadrul căruia companiile îşi pot prezenta soluţiile.

Din echipa de jurați care va selecta startup-urile participante în program vor face parte: Adina Crețu – Director Programs & Entrepreneurial Growth Impact Hub Bucharest, Vlad Gliga – CEO Rubik Hub & Co-founder The Climate Vertical, Mona Nicolici – Sustainability & CSR Consultant, Hanny Bratu – Marketing & Fundraising Manager WWF România, Cristina Țoncu – Program Director Techcelerator, Vlad Panait – Managing Partner & Founder Sparking Capital VC, Andrei Dudoiu – Managing Partner SeedBlink.