De ce trebuie să mănânci un cartof pe zi. Nutriționiștii au spus ce beneficii au asupra organismului

De ce trebuie să mănânci un cartof pe zi. Nutriționiștii au spus ce beneficii au asupra organismului
Cartofi

Cartofii, fie ei prăjiți, copți sau fierți, sunt de licioși, ca să nu mai vorbim că sunt și sățioși, așa că după o masă cu cartofi ne alimentăm consistent pentru câteva ore. Puțini știu însă ce se întâmplă în organismul nostru atunci când consumăm această legumă în fiecare zi.

Puțină lume știe ce beneficii oferă exact un consum regulat de cartofi. Spre deosebire de alte legume, cartofii pot fi preparați în mai multe moduri și pot deveni un mic dejun bogat în vitamine, o masă principală, sau de ce nu, chiar o cină.

Ce beneficii îți oferă cartofii

Probabil ai mai auzit de beneficiile altor legume, însă despre cartofi nu se zic prea multe lucruri, decât că sunt bogați în carbohidrați și amidon. Totuși, ce se ascunde în spatele acestor ingrediente?

Potrivit nutriționiștilor, cartofii sunt bogaţi în antioxidanţi, fibre şi potasiu, nu au gluten, sunt săţioşi şi de asemenea, foarte gustoşi. Spre deosebire de alte alimente, atunci când sunt preparați fără ulei, cartofii sunt o sursă excelentă de energie și de asemenea, pot contribui la echilibrarea conținutului de zahăr în sânge.

Mare atenție însă cum îi consumați, în caz contrar, nu vă veți bucura de toate beneficiile pe care le oferă.

Cartofi copți sau prăjiți?

Se știe foarte clar faptul că alimentele bogate în grăsimi nu sunt sănătoase, iar același lucru este valabil și în cazul cartofilor prăjiți, dar și în cazul piureului, care conține unt. Astfel, dacă aveți în meniul zilnic cartofii preparați așa, cel mai probabil nu vă veți bucura de toate beneficiile lor și este posibil să acumulați și câteva kilograme în plus.

Pe de altă parte, dacă alegeți să îi consumați copți, fierți sau rumeniți la cuptor cu foarte puțin ulei de măsline, în acel moment, cartofii devin unul dintre cele mai sănătoase alimente.

Un alt lucru de care trebuie să ținem cont este coaja. Cartofii nu trebuie curățați de coajă, deoarece, spre deosebire de alte alimente, în cazul cartofilor, coaja este bogată în fibre și nutrimente.

Având în vedere multitudinea de beneficii pe care le oferă, nutriționiștii recomandă consumul de cartofi în fiecare zi. Mare atenție însă la cantitate. Este foarte important ca un cartof fiert să fie asociat cu legume, salată, sau cu o carne slabă și de asemenea, nu trebuie făcut abuz.