Cum vrea să își salveze WhatsApp utilizatorii. Gestul de ultim moment la care a apelat compania

Cum vrea să își salveze WhatsApp utilizatorii. Gestul de ultim moment la care a apelat compania
Aplicația Whatsapp

Compania americană WhatsApp a primit o lovitură gra după ce a anunțat noile modificări ale politicii de intimitate. Zeci de mii de utiliazatori au decis să renunțe la aplicație, o mare parte din ei mergând spre Telegram sau Signal.

Migrarea utilizatorilor a stârnit un adevărat val de nemulțumiri în compania deținută de Facebook, iar pentru a-și păstra utiliaztorii, WhatsApp a apelat la un gest disperat de ultim moment, notează Financial Times.

De ce renunță utilizatorii la WhatsApp

Probabil vă întrebați care este motivul pentru care cei mai mulți utilizatori decis să migreze de la WhatsApp spre alte aplicații similiare. Ei bine, totul a pornit în urmă cu câteva zile, atunci când compania americană a anunțat că  își va schimba politica de intimitate.

Conform anunțului făcut de companie, politica privind discuţiile între utilizatori va rămâne nemodificată. În schimb însă, altul este motivul pentru care utilizatorii au fost revoltați. Se pare că vor fi colectate datele personale generate de comunicările dintre utilizatori şi companii în cadrul noilor servicii WhatsApp de cumpărături şi plăţi.

De asemenea, WhatsApp specifică foarte clar în cadrul noilor clauze ale politicii de confidenţialitate că mesajele schimbate de utilizatori cu business-urile nu sunt criptate şi vor fi colectate şi folosite de Facebook şi de terţi.

Cu alte cuvinte, utilizatorii vor fi, pe viitor, targetaţi cu reclame pe baza a ceea ce scriu business-urilor. Astfel, dacă o persoană dorește să își cumpere o geantă, aceasta va vedea mai multe reclame cu genți în cadrul produselor de pe Facebook.

Cum vrea WhatsApp să își recâștige utilizatorii

Compania americană a fost luată prin surprindere total atunci când zeci de mii de utilizatori au preferat alte aplicații. În primă fază, WhatsApp a început să publice mesaje pe rețelele sociale ale companiei în care specifica câtă intimitate oferă aplicația.

Mai târziu, s-a continuat cu postări persoanale ale mai multor executivi Facebook, în care și ei încercau să-i convingă pe utilizatori să rămână activi pe WhatsApp.

Din păcate, niciuna din cele două metode nu a funcționat, așa că marea companie americană a trecut la o campanie mai complexă și a promovat aceleași mesaje în presă. Oricine cumpără un ziar va vedea foarte clar că WhatsApp este una dintre cele mai sigure aplicații.

WhatsApp, reclamă în ziar

Nici reclamele din ziar nu au funcționat așa cum se aștepta compania așa că, în scurt timp, WhatsApp a anunțat că va amâna aplicarea noilor politici de intimitate. Cu alte cuvinte, în loc de data de 8 februarie, așa cum preciza compania înainte, noile politici vor intr în vigoare din 15 mai.

Decizia WhatsApp vine în speranța că utilizatorii vor privi mai calm situația și vor înțelege că nu se va întâmpla absolut nimic cu datele lor personale.