Fostul jurnalist Antena 3 Felix Rache a devenit acționar la două televiziuni. Detalii neștiute ies la lumină

Fostul jurnalist Antena 3 Felix Rache a devenit acționar la două televiziuni. Detalii neștiute ies la lumină
Sursa foto: Facebook

Două posturi de televiziune din România au parte de schimbări în ceea ce privește acționariatul. Cele două posturi vizate sunt două stații TV de muzică, Etno TV și Taraf TV. Amândouă îl vor avea ca acționar pe fostul jurnalist de la Antena 3, Felix Rache.

Concret, Etno TV și Taraf TV vor avea acelaşi acţionar majoritar, firma SC Planning Media SRL, deţinută de Felix Rache (50%) şi Constantin Janina-Nectara, soţia lui (50%), transmite paginademedia.ro.

Aceasta nu este însă singura schimbare la cele două posturi. În acționariatul lor era și Silvius Prigoană, fiul cel mic al omului de afaceri. Acesta face schimb cu fratele său mai mare, Honorius Prigoană care renunţase la acţionariat în 2016.

Acționar majoritar la ambele posturi TV

Astfel, în prezent acționarii Etno TV sunt Felix Rache şi soția sa Constantin Janina-Nectara, cu 50% (acționari majoritari), Honorius Prigoană cu 40% și Rareş Gărduş cu 10%. Silvius Prigoană, cel care deţinea 80% din Etno Folclor Media SRL, a ieșit din acționariat.

În ceea ce privește Taraf TV, Felix Rache şi Constantin Janina-Nectara dețin tot 50% prin SC Planning Media SRL, Honorius Prigoană are 40% și Rareş Gărduş, 10%. La fel ca în cazul Etno TV a ieșit Silvius Prigoană care avea 60%, dar și Dumitru Mihalache şi Gheorghe Minea, care aveau fiecare câte 10%.

Fostul jurnalist de la Antena 3 şi de la cotidianul Caţavencii este acum acționar majoritar la ambele posturi de muzică. În trecut acesta s-a mai ocupat de comunicare pentru partidul lui Victor Ponta, Pro România şi a mai fost consilier pe comunicare în guvernul condus de Mihai Tudose. În prezent el este vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Buzău din partea Pro România.

Telespectatorii s-au reorientat spre platformele online

Rareş Gărduş, unul dintre acționari a declarat în ședința CNA că se încearcă la cele două posturi TV crearea de produse „care să devină o sursă de interes pentru telespectatorii și utilizatorii care au cam plecat către platformele online de genul Youtube”.

„După cum ştiţi cu toţii, industria muzicală a fost afectată de pandemie, posturile muzicale în ultimii 10 ani de zile au fost, încet dar sigur, depăşite de platformele online în materie de difuzare de videoclipuri. Am încercat să facem emisiuni, industria a supravieţuit special ca urmare a evenimentelor de diverse dimensiuni, de la cele familiale la concertele mari.

Odată cu situaţia pandemică şi cu blocarea evenimentelor timp de un an de zile, am ajuns într-o situaţie mai delicată. Ca să ne pregătim o ieşire din această situaţie, am cooptat în societate noi acţionari. Mă rog, Silvius a fost înlocuit de Honorius, în sensul în care Honorius îşi doreşte să găsească o soluţie de a produce noi emisiuni, noi formate de emisiune. În timp, nu imediat.

Ne dorim să cooptăm acest partener, acesta venind în special în partea de vânzări, de noi formate de televiziune pe care încercăm să le producem în timp, astfel încât să ne putem poziţiona când se va termina această pandemie să putem să revenim acolo unde am fost acolo înainte cu câţiva ani”, a declarat Gărduș.