Cum arată noul pulover de la Balenciaga, care costă 1600 de euro. Seamănă cu un coș de gunoi

Cum arată noul pulover de la Balenciaga, care costă 1600 de euro. Seamănă cu un coș de gunoi

Balenciaga, casa de modă preferată de vedete precum Adele, Beyonce sau Justin Bieber, a reușit să atragă ironii odată cu lansarea unui dintre cele mai recente produse. Cunoscută pentru designul vestimentar avangardist, uneori chiar la limita modei, Balenciaga a surprins din nou prin lansarea unui pulover.

Și nu este un simplu pulover tricotat, cu glugă. Acesta se face remarcat, pe lângă un preț destul de piperat, prin designul său care prezintă mai multe rupturi și chiar găuri în diferite zone.

Balenciaga este o casă de modă de lux fondată în 1917 de designerul spaniol Cristobal Balenciaga în San Sebastian, Spania și are în prezent sediul la Paris. Casa de modă are o reputație pentru standardele fără compromisuri și a fost numită de Christian Dior drept „stăpânul tuturor”. Compania și-a închis porțile în anul 1972, dar a fost redeschisă de un nou proprietar în 1986. Marca este acum deținută de grupul de lux Kering, iar divizia de îmbrăcăminte pentru femei și pentru bărbați este condusă de Nicolas Ghesquiere.

1.600 de euro pentru un „sac de gunoi”

Revenind la prețul articolului vestimentar recent lansat de casa de modă, acesta este unul pe măsură, în ciuda aspectului cel puțin ciudat. În Marea Britanie este comercializat cu prețul de 1.350 de lire sterline, adică aproape 1.600 de euro. Din păcate, noul articol vestimentar nu a fost și pe placul tuturor internauților, fiind comparat pe rețelele sociale cu un „sac de gunoi”. Îmbrăcămintea cu tăieturi nu sunt o noutate pentru Balenciaga, care a mai lansat în trecut astfel de produse.

Puloverul controversat lansat de casa de modă Balenciaga

Vestimentație avangardistă, la limita modei

Casa de modă este cunoscută pentru crearea de piese de vestimentație avangardiste, jucându-se de multe ori cu un design la limita modei actuale și al viitorului modei de îmbrăcăminte pentru femei. În ciuda acestui aspect, hainele vintage lansate de Balenciaga sunt populare printre editorii din modă, vedetele de la Hollywood și modele. Acestea au fost purtate vedete precum Sienna Miller, Lara Bingle, Raquel Zimmerman, Caroline Trentini, Emmanuelle Alt, Tatiana Sorokko, Hilary Rhoda, Jennifer Garner și Stephanie Seymour, dar și mulți alții. Actrița Chloe Sevigny, este adesea văzută purtând vestimentația mărcii, aceasta fiind, de asemenea, o muză pentru fostul director de creație al casei de modă, Nicolas Ghesquiere.

Din 2012, Balenciaga s-a despărțit de directorul de creație Nicolas Ghesquiere, după un mandat de 15 ani și l-a numit pe Alexander Wang ca nou director de creație. La numai trei ani, el a fost înlocuit însă de Demna Gvasalia, care este și în prezent director de creație în cadrul casei de modă.