Atenție români! Puteți pierde sume uriașe din cauza brandului Lidl! Cine și cum îl folosește ca să vă ia banii

Atenție români! Puteți pierde sume uriașe din cauza brandului Lidl! Cine și cum îl folosește ca să vă ia banii

O metodă apărută recent pe rețelele de socializare este folosită de atacatori pentru lansarea de atacuri de tip scam. Aceasta implică crearea unor pagini pe social media, care copiază denumirea și identitatea vizuală a unor branduri cu reputaţie, precum Lidl, în încercarea de a vă determina să introduceți date sensibile personale sau financiare.

Specialiştii Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO), au lansat în acest sens un avertisment într-o postare pe Facebook. Aceștia le transmit românilor să fie atenți la paginile pe care le accesează și la promoțiile false.

„La scurt timp după lansarea unor astfel de pagini, imediat ce au bifat un număr consistent de urmăritori, aceştia vor publica cel mai probabil postări în care promovează concursuri sau oferte promoţionale false. Scopul principal este acela de a determina utilizatorii să execute o acţiune dăunătoare (accesarea unor link-uri maliţioase, introducerea unor date personale, financiare sau credenţiale pe site-uri de phishing, etc.), folosindu-se de un anumit scenariu, care de obicei implică iniţiative promoţionale închipuite”, susţin experţii în securitate cibernetică.

Pagina falsă Lidl Romania

Mare atenție la detalii!

Reprezentanții CERT-Ro au chiar un exemplu recent: o pagină de Facebook denumită „Lidl Romania”, creată joi, 29 iulie 2021. Aceasta a strâns deja peste 400 de urmăritori deși nu este pagina oficială a lanțului de magazine.

„După cum se poate observa, audienţa acestei pagini a ajuns la 400+ urmăritori. Spre deosebire de aceasta, pagina de Facebook oficială a Lidl Romania are peste 2 milioane de urmăritori, dar şi un badge care atestă autenticitatea acestei pagini. Mare atenţie la aceste detalii! Verificaţi mereu dacă sunteţi pe un canal oficial de comunicare, atunci când interacţionaţi cu postări din partea unor branduri cunoscute şi raportaţi mereu către reţeaua socială astfel de conturi sau pagini false, pentru a le împiedica orice tentativă infracţională”, notează CERT-RO.

Specialiştii instituţiei precizează că, alternativ, utilizatorii pot transmite astfel de cazuri pe adresa de e-mail alerts@cert.ro sau la numărul de urgenţă 1911, dedicat incidentelor de securitate cibernetică.