Alimentele care previn bolile la plămâni. Ce vitamine conțin și cum ne influențează organismul

Alimentele care previn bolile la plămâni. Ce vitamine conțin și cum ne influențează organismul
Fasole Roșie

Fumatul, poluarea, dar și alți factor externi sunt obositori pentru plămânii noștri. În timp, ei pot da naștere unor afecțiuni destul de grave ale plâmânilor care ne pot face foarte mult rău pe parcursul vieții.

Totuși, până a ajunge într-un astfel de punct nedorit, ne putem proteja consumând alimente benefice pentru sănătatea plămânilor noștri. În cazul în care nu știai până acum, studiile au demontrat faptul că acidul gras bogat în omega-3 poate ajuta la prevenirea astmului și a altor probleme legate de plămâni.

De ce au nevoie plămânii noștri

Când auzim cuvântul ”gras” ne gândim automat la grăsime, deci calorii și kilograme în plus, însă lucrurile nu stau chiar așa. Specialiștii recomandă adăugarea grăsimilor bune în meniul nostru zilnic. Ele au rolul de a îndeplini mai multe funcții vitale ale organismului.

Dacă te întrebi care este diferența între grăsimile bune și grăsimile rele, ei bine, grăsimile saturate duc la boli cronice, pe când grăsimile bune ajută la scăderea nivelului de colesterol din corpul nostru și gestionează de asemenea și tensiunea arterială.

Există o serie de alimente care  îți pot asigura necesarul de grăsimi bune de care ai nevoie întreaga zi. Tot ce trebuie să faci este să le consumi regulat și în cantități mici. Ele îți vor proteja plămânii și organismul într-un mod natural.

Alimentele benefice pentru plămâni

Peștele gras este primul pe listă. În acestă categorie se încadrează somonul, creveții și nu numai. Ei sunt bogați în omega 3 și reduc riscul de astm, dar și alte probleme legate de plămâni. De asemenea, aceste tipuri de pești sunt cunoscute și pentru rolul pe care îl au în reducerea riscului de probleme la inimă.

Și nucile au beneficiile lor. Sunt gustarea pe care o poți consuma în fiecare zi și au proprietăți antiinflamatorii care ajută la prevenirea inflamației pulmonare. De asemenea, ele conțin mai mulți nutrienți sănătoși, care pot fi buni pentru dezvoltarea corpului tău.

Semințele pe care le poți adăuga în meniul tău

Fasolea roșie este și ea un aliment minune pentru organism. Ea este boagtă în proteine și conține și grăsimi sănătoase benefice pentru organismul nostru.

Semnițele de in și de chia sunt esențiale pentru un organism sănătos. Pot fi adăugate în orice mâncare, au un gust deosebit și conțin grăsimi sănătoase, proteine, fier, dar și magneziu.

Toate cele enumerate mai sus trebuie consumate regulat pentru a ne proteja plămânii, însă mare atenție la cantitate. Dacă facem abuz, este posibil să ne trezim cu câteva kilograme nedorite.