Românul care a primit daune uriașe de la România TV și Cancan: Fusese acuzat că a bătut-o pe jandarmeriță la protestul Diasporei din 10 august 2018

23 nov. 2020
Românul care a primit daune uriașe de la România TV și Cancan: Fusese acuzat că a bătut-o pe jandarmeriță la protestul Diasporei din 10 august 2018

Un bărbat din Olt a primit daune uriașe din partea site-ului RomâniaTV.net și a site-ului Cancan.ro, după ce fusese acuzat că a lovit-o pe jandarmeriță la protestul Diasporei din 10 august 2018.

„Tribunalul București a decis că firmele care administrează publicațiile RomâniaTV.net și Cancan.ro trebuie să îi plătească lui T.F.C., un bărbat din județul Olt, suma de 20.000 de lei despăgubiri morale, potrivit deciziei instanței.

Cele două canale media au susținut că, în timpul protestului din București din 10 august 2018, reclamantul a bătut-o pe o jandarmeriță, dar instanța a stabilit că acesta nu participase la protest. Sentința nu este definitivă și a fost atacată cu apel,” notează G4media.ro.

Bărbatul din Olt a depus o acțiune în instanță la mai puțin de două săptămâni de la presupusa sa participare la incident. Acesta cerea daune de câte 50.000 de euro de la producătorii știrii, precum și de la firmele care administrează cele două branduri de media, susținând că acuzațiile îndreptate împotriva lui ”au adus atingere onoarei, demnității, reputației și imaginii acestuia, precum și vieții sale private”.

Românul care a primit daune uriașe de la România TV și Cancan: Fusese acuzat că a bătut-o pe jandarmeriță la protestul Diasporei din 10 august 2018

Din relatările sale aflăm că,  în data de 11 august 2018, „în urma unor apeluri telefonice, a aflat că la orele 13.00, se publicase un articol în www.romaniatv.net în care se afirma pe surse că reclamantul este cel care a lovit o femeie jandarm cu ocazia evenimentelor de protest ce au avut loc în București în data de 10.08.2018, folosindu-se numele său și fiindu-i asociată imaginea, prin preluarea și publicarea unei fotografii din contul său de Facebook. De asemenea, s-a afirmat că ar fi fost reținut de poliție, în condițiile în care nu a participat la respectivul protest, neavând astfel de preocupări.”

Mai apoi, informația eronată a fost preluată și de postul de televiziune România TV, unde a fost făcut anunțul că este reținut și că se află în arest, cu propunere de arestare preventivă, informație publicată mai apoi și de site-ul cancan.ro.

În cadrul procesului, avocații RomâniaTV au susținut că,  „Pe fondul cauzei (…) nu există faptă ilicită, prejudiciu, legătură de cauzalitate și nici vinovăție a pârâtei”, invocând și scuzele pentru incidentul creat și menționând totodată că „a obținut informațiile potrivit cărora reclamantul ar fi fost reținut pentru agresarea femeii jandarm din surse oficiale și, încrezându-se în corectitudinea acestora, prin prisma credibilității surselor, le-a difuzat pe post.”