Fructul care îngrașă cel mai mult. Nu este vorba despre banane sau struguri, cum mulți au impresia

05 feb. 2021
Fructul care îngrașă cel mai mult. Nu este vorba despre banane sau struguri, cum mulți au impresia
Foto: Jannis Brandt on Unsplash

Cu siguranță niciun fruct nu vă va îngrășa la fel de mult ca un pachet de biscuiți, iar în ceea ce privește aportul substanțelor nutritive nici nu poate exista comparație. Nutriționiștii ne recomandă să consumăm cât mai multe fructe și legume, însă trebuie să fim cumpătați, mai ales dacă nu vrem să acumulăm kilograme în plus.

A considera că o dietă bazată pe multe fructe este una de succes constituie, de fapt o mare capcană. Oricum ar fi, dacă vreți să slăbiți trebuie să știți ce vă îngrașă cel mai mult, pentru a diminuna cantitățile. Mulți spun că bananele și strugurii au multe calorii și nu sunt recomandate în curele de slăbire.

Fructele cu cele mai multe calorii

Au dreptate și nu chiar. Există studii care arată că dietele echilibrate, din care nu se exclud niciun fruct sunt cele mai indicate. Fructul care îngrașă cel mai mult este avocado. El poate fi introdus în orice dietă, dar atenția mare la cantitate. De fapt, cantitatea este cheia succesului în orice cură.

„În topul fructelor cu multe calorii este avocado. Are multe vitamine, dar poate conţine 300 de calorii, adică echivalentul a două felii de pâine sau a unei bucăţi de carne. Printre fructele cu cele mai puţine calorii se numără grapefruit, lămâia, cireşele, fructele de pădure şi căpşunile”, a explicat nutriţionistul Eva Iorţan.

„Orice cură de slăbire, în primul rând, trebuie să aibă un echilibru, adică să mănânci de toate, dar hipocaloric. Deci, să mănâncăm trei mese principale şi două gustări sau două fructe”, a spus și medicul gastroenterolog, Andrei Haidar.

Cum trebuie consumate corect fructele

Acesta a explicat, într-un interviu pentru VoxBiz.ro, cum trebuie mâncate fructele și legumele pentru ca acestea să ne ajute organismul la maxim și să nu acumulăm kilograme în plus.

„Fructele se mănâncă doar între mesele principale, adică în intervalul 10-11 şi 16-17. Legumele pe de altă parte pot fi consumate la orice oră și în orice fel de cantitate pentru că nu au calorii. Zarzavaturi, salate, roşii, ardei puteţi mânca o tonă. Dar, nu cartofi”, a  spus medicul.