Este bine sau nu să bem apă dimineața pe stomacul gol? Câtă apă este corect să bem într-o zi? Renumitul medic neurochirug Vlad Ciurea explică

Este bine sau nu să bem apă dimineața pe stomacul gol? Câtă apă este corect să bem într-o zi? Renumitul medic neurochirug Vlad Ciurea explică
Foto: Anderson Rian on Unsplash

Suntem 75% apă încă de la naștere, iar asta ne demonstrează cât de importantă este hidratarea pentru corpul uman. Cu trecerea anilor, corpul pierde apă și astfel ajunge că la persoanele în vârstă să aibă doar o proporție de 50%, ceea ce reprezintă deja un minus pentru organism. Mulți se întreabă dacă este bine sau nu să bem apă imediat cum ne trezim sau dacă nu este mai corect ca mai întât să mâncăm ceva?

Ei bine, celebrul profesor doctor Alexandru Vlad Ciurea, unul dintre cei mai renumiți neurochirurgi la nivel european explică de ce este indicat să consumăm apă încă de dimineață.

Apa ajută creierul

„Dacă aţi observat, există un anumit tip de alimentaţie pentru stomac, pentru ficat, pentru colon – care cere fibre -, pentru inimă şi pentru creier. Diferenţele nu sunt foarte mari, dar este bine să le ştim. În primul rând, trebuie să-i dai apă. Apă multă – nu tot felul de băuturi acidulate –, cât mai proaspătă şi cât mai curată, pentru că aceasta ajunge în creier (78% din greutatea creierului este apă), este un organ care pluteşte în apă.

Profesor doctor Vlad Ciurea, unul dintre cei mai renumiți neurochirurgi din Europa

Apa ajunge în creier printr-o substanţă, lichidul cefalorahidian, care-l spală continuu. Este un fel de canalizare pe care o are creierul, ca să ia toate reziduurile – toţi oxidanţii, radicalii – pe care le bagă în sistemul venos, ca să le ducă în afară. Este foarte interesant mecanismul. Deci, în primul rând, trebuie să bem apă şi să începem de dimineaţă. Cu ocazia asta, ai spălat organismul şi ai dat creierului prima tranşă de energie – apa curată„, a explicat renumitul medic într-un interviu mai vechi pentru Jurnalul.

Câtă apă este corect să bem pe zi?

Așadar este indicat să bem apă dimineața? În mod cert da. Câtă? Începem cu un pahar, apoi legat de cantitatea necesară pe zi, părerile sunt împărțite. Mulți specialiști spun că 8 ar fi cifra magică. Medicul nutriționist Mihaela Bilic nu este, însă de acord.

„Deși se spune că trebuie să bem zilnic minimum 2 litri de lichide, asta nu înseamnă că trebuie să ne forțăm să bem apă.
Bineînțeles că e bine să fii hidratat, să bei suficientă apă. Dar de aici până la a te forța zilnic să înghiți 2 litri de apă ca atare, chiar dacă nu simți nevoia, e un lucru greșit înțeles. Sunt persoane cărora nu le e niciodată sete, care nu transpiră, al căror metabolism e “zgârcit” cu pierderea de lichide. Dacă o astfel de persoana se obligă să bea 2 litri de apă zilnic se va simți umflat, infiltrat, iar rinichii trebuie să facă un efort ca să elimine un exces de lichide pe care organismul nu l-a solicitat”, a explicat aceasta într-o postare pe facebook.

Ea a ținut să precizeze și că lichidele necesare într-o zi nu înseamnă doar apă: ”Recomandarea cu 2 litri de lichide include și alimentele consumate în acea zi, așa că nu vă învinovățiți dacă nu beți multă apă, ca atare. Ce-i prea mult strică, chiar și dacă e vorba de apă”, a conchis ea.

De ce este bine să bem apă? Lista beneficiilor

De ce este bine să bem apă, să ne hidratăm corect? Ei bine, vă prezentăm mai jos o serie de avantaje pe care ni le-au prezentat diferiți medici:

Apa este foarte bună pentru că ajută la curățarea colonului și astfel nutrienții vor fi absorbiți mai ușor.

Apa stimulează producția de celule noi, atât de necesare organismului.

Apa accelerează metabolismul, ajută tranzitul și implicit este un sprijin important în curele de slăbire.

Apa ajută foarte mult la eliminarea toxinelor.

Apa hidratează pielea, iar aceasta se va rida mai greu.

Apa ajută și la echilibrarea sistemul limfatic.

Medicii recomandă să nu bem apă în timpul mesei, mai ales rece. Nici înainte. Preferabil cu 45 de minute înainte de masă. Dacă nu respectăm această regulă de aur, atunci procesul digestiei va fi unul mult mai îngreunat și în timp asta înseamnă acumularea de kilograme în plus.