Ce impact au coșmarurile asupra organismului uman. Cum acționează creierul în astfel de situații

Ce impact au coșmarurile asupra organismului uman. Cum acționează creierul în astfel de situații

Coșmarurile sunt cu adevărat neplăcute, iar de multe ori induc panică chiar și în momentul în care o persoană se trezește. Aceasta poate deveni agitată, deși este conștientă de faptul că totul a fost doar un vis. 

Puțină lume știe care este, de fapt, puterea unui coșmar. Un vis urât poate declanșa o creștere a nivelului de cortizol după trezire, iar potrivit unui studiu realizat de cercetătorii străini un coșmar poate irita starea de spirit a unei persoane destul de mult.

În acest studiu au fost monitorizați 30 de voluntari care aveau frecvent coșmaruri pentru a vedea dacă acestea le afectează răspunsul cortizolului la trezire – o crșstere între 38% si 75%îin nivelurile de cortizol care la unii oameni ating nivelul maximum timp de 30–45 minute, dimineața, după trezire.

Acest răspuns face parte din ritmul circadian care provoacă o creștere a nivelului de cortizol în prima oră după trezire. Astfel, în momentul în care o persoană se trezește, organismul tinde să producă mai mult cortizol, iar acest surplus al hormonului de stres poate conduce la fluctuații ale dispoziției, îngrășare, perturbări ale florei intestinale și alte probleme.

La finalul studiului, cercetatorii au ajuns la concluzia că factorii care afectează somnul, coșmarurile, au un rol major în ceea ce privește variatiile nivelului de cortizol din fiecare dimineață.

Coșmarul, o cauză principală a anxietății

Cu alte cuvinte, persoanele care suferă de anxietate și nu își găsesc explicații, ar putea lua în calcul și efectele coșmarurilor din timpul nopții.

”Acest lucru are implicatii metodologice asupra studierii in general a raspunsului cortizolului la trezire si poate avea o relevanta si mai mare pentru studiile asupra populatiilor clinice care sufera de tulburari ale somnului”, susțin cercetătorii.

Deși nu pot fi evitate în totalitate, specialiștii susțin că suplimentele cu magneziu, sau ceaiurile naturale pot avea un efect benefic asupra somnului tău.

”O modalitate buna de a adormi usor este sa folosesti adaptogene naturale cu efect calmant si suplimente cu magneziu”, a explicat imunologul Heather Moday pentru Mind Body Green.