Este oficial: Apar noi stații de metrou în București: Unde se construiesc și când vor fi finalizate

Este oficial: Apar noi stații de metrou în București: Unde se construiesc și când vor fi finalizate

Este oficial! Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, alături de Metrorex, au semnat contractul de finanțare a proiectului Magistrala 6 de Metrou 1 Mai – Otopeni, care va lega rețeaua subterană de transport din Capitală de Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni. 

Valoarea totală a proiectului este de 6,334 miliarde lei, preconizându-se că acesta va fi finalizat în 2026.

Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi Metrorex au semnat contractul de finanţare aferent proiectului „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6 1 Mai – Otopeni)”, în valoare de 6,334 miliarde de lei.

Detalii tehnice:

Magistrala 6 de metrou va avea 12 stații, răspândite pe o lungime totală de 14,2 kilometri și va uni Pajura cu Aeroportul Henri Coandă.

 

„Obiectivul contractului de finanţare îl reprezintă acordarea finanţării nerambursabile de către AM POIM pentru implementarea proiectului, în conformitate cu legislaţia europeană şi naţională aplicabile acestuia.

Valoarea totală a contractului de finanţare este de circa 6,334 miliarde de lei, din care valoarea totală eligibilă este de 2,777 miliarde de lei. Finanţarea nerambursabilă este de 2,360 miliarde de lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, valoare echivalentă cu 85% din valoarea totală eligibilă aprobată,” notează Agerpres.

Construirea Magistralei 6 de metrou va bifa o serie de obiective specifice, precum facilitarea legăturii dintre Capitală și Aeroportul Henri Coandă, precum și îmbunătățirea eficacității traficului prin asigurarea unui sistem de transport ce eficientizează durata de deplasare pe coridorul deservit.

„Prin atingerea acestor obiective specifice, proiectul contribuie implicit la realizarea următoarelor obiective generale: creşterea eficienţei transportului din punct de vedere al vitezei comerciale, prin economia de timp pe care o va asigura noul transport subteran; reducerea poluării (gaze de eşapament, zgomot, vibraţii) prin degrevarea transportului de suprafaţă atât public, cât şi privat cu implicaţii importante asupra îmbunătăţirii calităţii vieţii din punct de vedere al condiţiilor de mediu; creşterea atractivităţii transportului cu metroul, comparativ cu transportul rutier, în consecinţă, reducerea numărului de accidente, reducerea degradării drumurilor, realizarea de economii de carburanţi şi întreţinere, reducerea timpului de deplasare etc.”, se arată în comunicatul Metrorex.

Proiectul este cofinanţat din Fondul de Coeziune, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.