Black Friday 2020: Care este istoria acestei sărbători și care sunt cele mai importante oferte din online

Black Friday 2020: Care este istoria acestei sărbători și care sunt cele mai importante oferte din online
Photo by Ashkan Forouzani on Unsplash

Black Friday a devenit un adevărat motor internațional al consumerismului, însă istoria lui este mult mai interesantă decât ai crede la priam vedere. Black Friday se aniversează în fiecare an, în vinerea de după Ziua Recunoștinței, marcând începutul perioadei de cumpărături asociată cu sărbătorile de iarnă. 

Există mai multe teorii cu privire la proveniența numelui acestei sărbători: Vinerea Neagră. Potrivit uneia dintre ele, la început, Black Friday nu a avut nicio legătură cu shoppingul. În anul 1951, mai mulți angajați americani și-au luat o zi liberă, pe motiv că s-au îmbolnăvit după Ziua Recunoștinței.

Cei de la conducerea companiei au memorat momentul în ideea că în Vinerea Neagră nu a existat forță de muncă.

O altă legendă are legătură cu poliția și conducătorii autobuzelor din Philadelphia, care au folosit termenul de Black Friday pentru a descrie un trafic extrem de aglomerat, în aceeași zi existând și o altercație pe care au avut-o cu forțele de ordine o mulțime de motocicliști și pietoni. Termenul ar fi continuat să fie vehiculat până a ajuns renumit la mijlocul anilor ’90.

În fine, a treia teorie are mai multă legătură cu shopping-ul. Astfel, în media, termenul a fost folosit prima dată în anul 1981, pentru a explica profitul pe care îl câștigau retailerii în acea zi.  De ce această denumire? Pentr că, de obicei, profitul se nota cu cerneală neagră. Astfel, atunci când cineva spunea despre un magazin că este „pe negru”, semnifica că face bani.

În cursul anilor 1960, magazinele treceau de la „roșu” la „negru” în organizarea contabilă care se făcea manual. Roșu însemnau pierderile pe care le aveau magazinele. Black Friday însemna, astfel, ziua profitului.

Black Friday 2020 în România

Black Friday 2020 este prima ediție în care vânzările se vor petrece mai degrabă în mediul online, din cauza pandemiei de coronavirus. Astfel, principalele magazine online așteaptă ca încasările din acest an să crească cu 20% față de cele de anul trecut.

Fashion Days anunță că peste 400 de branduri vor avea oferte de Black Friday însumând cea mai mare valoare de stoc până acum: 200 de milioane lei. Peste 85% din valoarea stocului va avea de Black Friday cele mai bune prețuri din an.

De oferte fără precedent se pregătește și eMAG, care estimează că va înregistra comenzi totale în valoare de 585 milioane lei, cu 17% mai mult decât anul trecut.

“Anul acesta oamenii vor să investească mai mult în confort şi tehnologie, în contextul generat de pandemie, şi am construit o oferta diversă cu milioane de produse. Ne pregătim de un an, timp în care am lucrat cu furnizorii şi partenerii noştri, firmele de curierat s-au pregătit şi ele intens pentru a avea o zi de sărbătoare în care le oferim clienţilor cele mai mari reduceri din an”, a spus Tudor Manea, director general eMAG.