Facturile și prețurile au crescut la absolut toate produsele. Asta și din cauza liberalizării prețului la gaze și curent. Tarifele au ajuns foarte mari și puțini și-ar permite să achite sumele integrale. Din fericire, statul încă plătește o parte din sumă, iar prețul este plafonat. Totuși dacă mâine s-ar schimba asta, atunci cei cu contracte la Hidroelectrica ar avea cele mai mici facturi.
Așadar cei care doresc să treacă de la ENEL sau de la altă companie de energie la Hidroelectrica trebui să știe că procesul este foarte simplu. Doar se completează un formular online. Apoi s-ar putea să aibă probleme pentru că momentan sunt ceva probleme cu emiterea facturilor, dar totul se va aranja în timp.
Reprezentanții companiei Hidroelectrica au transmis câteva informații importante cu privire la modul în care se poate trimite indexul. Fie că sunteți clienți vechi, fie că luați în considerare să vă mutați de la ENEL la Hidroelectrica, compania s-a asigurat că aceste informații sunt clare.
Totuși, trebuie să vorbim și despre prețuri, iar acestea sunt plafonate până în anul 2025. Mai precis, statul plătește diferența până la prețul stabilit. Hidroelectrica are acum cele mai mici prețuri, iar dacă mâine s-ar ridica plafonarea, atunci facturile de la ei ar fi cele mai mici. Doar că momentan nu au reușit să-și pună la punct sistemul informatic și întârzie facturile.
Acum că am stabilit aceste detalii foarte importante, este momentul să vorbim despre modul în care se trimite indexul la Hidroelectrica. Reprezentanții furnizorului sunt că sunt două modalități, iar cea mai recomandată este cea online. Pentru aceasta, se va folosi platforma https://client.hidroelectrica.ro/autocitire.
”Vă recomand să trimiteţi indexul folosind platforma web, deoarece veţi primi şi un email de confirmare că indexul a fost transmis cu succes, email care poate să fie folosit ca şi dovadă în cazul în care doriţi să ridicaţi o sesizare la Hidroelectrica”, arată reprezentanții companiei.
Reprezentanții companiei mai spun că o altă metodă de transmitere a indexului este prin intermediul telefonului. Astfel, clienții apelează 0800 800359 și introduc codul locului de consum format din 12 cifre, apoi tasta # și pe urmă indexul.
”Pentru comunicarea indexului folosind varianta telefonică, aveți nevoie de codul locului de consum pe care îl găsiţi pe a doua pagină a facturii Hidroelectrica.
Pentru comunicarea indexului folosind varianta telefonică, aveți nevoie de codul locului de consum pe care îl găsiţi pe a doua pagină a facturii Hidroelectrica.
Vă recomand să apelaţi call centerul fie dimineaţa la prima oră, fie mai pe seară (după ora 19). Dacă obţineţi codul, e destul de uşor şi rapid de transmis indexul la telefon”, mai spun reprezentanții.
Persoanele care au contor inteligent nu trebuie să trimită indexul deoarece ”ca şi pe timpul când eraţi la vechiul furnizor, contorul d-voastră vă este citit de la distanţă de către distribuitorul d-voastră care comunica indexul celor de la Hidroelectrica”.
Pe lângă informațiile de mai sus, reprezentanții Hidroelectrica au venit cu o serie de recomandări atât pentru cei care deja sunt clienți, cât și pentru cei care vor să se mute la acest furnizor de la ENEL.
”Când comunicaţi indexul trebuie să o faceţi fără cifrele de 0 (zero) afişate în faţa indexului. De exemplu, dacă pe afisajul contorului vă apare 00010860, trebuie să declaraţi 10860.
Când comunicaţi indexul trebuie să o faceţi fără cifrele de 0 (zero) afişate în faţa indexului. De exemplu, dacă pe afisajul contorului vă apare 00010860, trebuie să declaraţi 10860.
Dacă aveţi curent monofazat, trebuie să comunicaţi indexul (numărul) afişat de contorul d-voastră, atunci când vă este afişat codul OBIS 1.8.0
Cei cărora NU le-a intrat încă în vigoare contractul cu Hidroelectrica, adică cei care primiţi mesajul „Nu puteţi comunica indexul online deoarece nu a fost identificat un contract activ pentru CNP furnizat”, aşadar pentru că încă NU sunteţi client Hidroelectrica, NU trebuie să trimiteţi indexul la Hidroelectrica.
În prezent, istoricul citirilor NU se poate vedea pe platforma web Hidroelectrica, însă îl puteţi vedea pe platformele distribuitorilor. De asemenea istoricul îl puteţi reconstitui, dacă vă uitaţi pe email-urile de confirmare pe care le primiţi atunci când comunicaţi indexul folosind platforma web.
Dacă aveţi mai multe locuri de consum pe acelaşi CNP, puteţi trimite indexul pentru fiecare dintre acestea de pe platforma web Hidroelectrica.
Cei care doriţi să modificaţi convenţia de consum pe care aţi trimis-o când aţi făcut contractul cu Hidroelectrica, o puteţi face ridicând o sesizare la linkul de mai jos: https://client.hidroelectrica.ro/reclamatii.
ÎI încurajez pe toţi să trimiteţi indexul lună de lună, astfel încât facturarea să reflecte cât mai fidel consumul realizat, dar şi ca să evitaţi eventuale probleme cu estimările puse de către furnizorul/distribuitorul d-voastră.
PS. Personal optez pentru trimiterea indexului prin platforma web, ceea ce vă recomand şi vouă. Simplu şi rapid, nu?!”, este mesajul transmis de administratorul grupului, scrie showblitz.ro.