Un business care se dezvolta chiar și în pandemie. Avi Compact estimează o creștere a cifrei de afaceri de 10%

Un business care se dezvolta chiar și în pandemie. Avi Compact estimează o creștere a cifrei de afaceri de 10%
Florin Rădulescu, fondator AVI Compact

Anul 2021 nu vine cu vești proaste pentru Avi Compact, care la începutul lunii aprilie a împlinit 18 ani de activitate. Compania estimează o creștere a cifrei de afaceri cu aproximativ 10%. În prezent, numără peste 500 de proiecte de referință și acoperire națională și reprezintă unul dintre cei mai importanți jucători pe piața HVAC.

De 14 ani, Avi Compact este și cel mai mare distribuitor Daikin în România, dar are în portofoliu și alte mărci precum Samsung, Mitsubishi, Viessmann, Vaillant.

Care sunt cele mai căutate echipamente

Avi Compact, una dintre cele mai importante companii de climatizare din România, estimează pentru 2021 o creștere a cifrei de afaceri de maximum 10%. Anul trecut compania a înregistrat o cifră de afaceri de peste 7,8 milioane de euro.

Mentenanța aparatelor de climatizare a înregistrat o creștere importantă, în special în timpul pandemiei. Segmentul de mentenanță pentru zona corporate a crescut cu 5% în a doua jumătate a anului trecut, iar 2021 va aduce o creștere suplimentară de 10%. Principalii clienți vin din sectorul farmaceutic și bancar.

Sectorul construcțiilor este încă afectat de pandemie, dar compania estimează o creștere de 10% – 15% a cererii de echipamente de climatizare. Printre clienții din acest an se numără o fabrică de echipamente electrice, precum și două complexe rezidențiale din zona de nord a capitalei.

Echipamentele cele mai căutate pentru segmentul corporate sunt sistemele de ventilare pentru aer proaspăt cu recuperare de căldură, deoarece nu recirculă aerul din interior, ci se bazează pe folosirea aerului din exterior.

Românii au înțeles cât de importantă este mentenanța sistemelor de climatizare și aer condiționat

Segmentul rezidențial continuă să crească și în 2021. Munca de acasă are ca rezultat investițiile în creșterea confortului, iar aparatele de climatizare devin astfel o prioritate. Clienții aleg aparatele de aer condiționat cu eficiență energetică ridicată și dotate cu control de la distanță. Și pentru acest segment, Avi Compact estimează o creștere de 10%.

De asemenea, a crescut semnificativ segmentul purificatoarelor de aer, dar și al pompelor de căldură, mai ales pentru înlocuirea cazanelor cu combustibil lichid sau solid. Este important de menționat că românii au devenit din ce în ce mai conștienți de importanța serviciilor specializate de mentenanță care se fac cu precădere înainte de începerea sezonului cald.

“Este una dintre cele mai dificile perioade pe care am traversat-o în cei 18 ani de activitate. Ne-am bazat însă pe o echipă unită, 40% dintre colegi sunt alături de noi de mai bine de zece ani. Prioritățile noastre în 2012 sunt crearea unor stocuri proprii de produse și echipamente, mărirea echipei, cursuri de perfecționare pentru angajați si proiecte realizate în afara țării. De asemenea, avem în vedere și extinderea afacerii cu lucrări de antreprenoriat general”, explică Florin Rădulescu, fondator Avi Compact.

Cum se diferențiază Avi Compact de competitori

Pentru sezonul cald din acest an, Avi Compact estimează o creștere a pieței destinată consumatorului final. În București va scădea numărul proiectelor noi, în mare parte din cauza noilor condiții de obținere a autorizațiilor de construcție, așa că piața de climatizare pentru segmentul corporate va stagna în 2021.

“Sunt câteva criterii care vor face diferența dintre firmele care acționează pe piața climatizării: existența stocurilor, un timp de răspuns rapid către client, echipe de montaj bine pregătite, garanție estinsă pentru echipamente și montaj, dar și servicii de post – garanție”, explică Marian Pandele, Director Executiv Avi Compact.

Avi Compact este și producător de energie electrică, deținând o centrală fotovoltaică. Datorită acestui fapt, peste 70% dintre angajați sunt deja vaccinați. Printre măsurile luate de companie cu privire la siguranța angajaților în contextul pandemic se numără și împărțirea angajaților pe echipe care nu se întâlnesc între ele, asigurarea transportului pentru angajați cu mașinile companiei, astfel încât aceștia să nu fie nevoiți să folosească transportul în comun, stabilirea de proceduri clare în interacțiunea cu beneficiarii, dar și măsuri de igienizare și dezinfectare constată a birourilor.