Șoferii din România primesc o nouă lovitură. Taxa auto s-ar putea întoarce

Șoferii din România primesc o nouă lovitură. Taxa auto s-ar putea întoarce

2017 a fost anul în care șoferii din România au primit cea mai bună veste. Timbrul de mediu a fost eliminat, iar odată cu acest lucru, mii de mașini au fost înmatriculate pe bandă rulantă fără a mai fi nevoie de plata taxei de poluare. Lucrurile s-ar putea schimba însă, din 2021.

Brent Valmar, directorul general al Porsche România a vorbit despre taxa de mediu, dar și despre impactul acestei decizii asupra întergii țări. Odată cu eliminarea timbrului de mediu, România a înregistrat numere record înmatriculări în rândul autoturismelor vechi, iar odată cu acest lucru, poluarea din marile orașe a crescut și ea.

”Tema taxei de mediu preocupă multă lume. Pandemia a îngreunat comunicarea pe această temă, dar din informaţiile pe care le am, din partea autorităţilor, acestea sunt preocupate de subiect”, a declarat Brent Valmar, directorul general al Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa auto locală, conform ZF.

Acesta a mai precizat că tot mai multă lume a devenit conștientă de problemele legate de poluare dar şi de siguranţă rutieră. De asemenea, pe lângă poluare, o altă problemă majoră e siguranța în trafic. Maşinile vechi importate sunt într-o stare tehnică precară, nu sunt întreţinute corespunzător şi pun în pericol siguranţa rutieră.

Anularea taxei,  o mare greșeală

În același timp, directorul general al Porsche România este de părere că anularea acestei taxe de mediu a fost o mare greșeală, iar rezultatele au apărut imediat. El consideră, de asemenea, că România are nevoie de o legislație dură privind emisiile de dioxid de carbon.

”Şi autorităţile au o deschidere din ce în ce mai mare. Anularea taxei de mediu a fost o mare greşeală, iar rezultatul s-a văzut imediat. Avem nevoie de o legislaţie care să ţină cont de valorile emisiilor de dioxid de carbon şi de facilităţi pentru maşinile electrice şi hibride”, a subliniat Brent Valmar.

În anul 2017, timbrul de mediu a fost eliminat, iar din acel moment, aproape 2 milioane de rable au fost importante pe piața locală, lucru care a dus automat la o creștere a traficului în tot mai multe mari orașe.

De asemenea, dacă numărul mașinilor a crescut semnificativ, infrastructura s-a dezvoltat extrem de lent, lucru care se resimte, în special în Capitală.