Consumă trei morcovi fierți în fiecare zi. Vor face minuni pentru organismul tău: care vor fi primele schimbări

Consumă trei morcovi fierți în fiecare zi. Vor face minuni pentru organismul tău: care vor fi primele schimbări
Foto: David Holifield on Unsplash

Morcovii fac parte din categoria legumelor care aduc numeroase beneficii în corp și pot fi folosiți cu mult succes și în diete. Atenție mare, însă atunci când îi cumpărați din supermarket. Verificați eticheta și asigurați-vă că sunt naturali și nu sunt îmbibați în substanțe toxice. Atunci vă vor face mai mult rău decât bine.

Mai multe studii efectuate de oamenii de știință au arătat că persoanele supraponderale prezintă lipsa vitaminei A în țesuturi, iar dacă se vor consuma măcar 3 morcovi pe zi, atunci celulele se vor pune din nou în funcțiune. Morcovii ajută în curele de slăbire și pentru că aceștia oferă senzație de sațietate și diminează pofta de mâncare.

De ce este bine să consumăm morcovi în fiecare zi

Așadar nutriționiștii recomandă să consumați în fiecare zi o porție de morcovi fierți, care sunt bogați în vitamina A și vă ajută și stomacul. Această legumă face minuni în organism și are efecte pozitive și când vine vorba de alte afecțiuni. Medicul nutriționist Lavinia Bratu a explicat de ce este bine să mâncăm morcovi zilnic.

“Un studiu realizat la Harvard a arătat că femeile care mânăncă zilnic un morcov, reduc riscurile atacului de cord cu 22%. Un alt studiu ce a implicat 90.000 de infirmiere, urmărite timp de 8 ani, a arătat că, prin consumul de morcovi de 5 sau mai multe ori pe săptămână, riscul accidentelor cerebrovasculare s-a redus în mod spectaculos cu 68%! Studiile ce au examinat persoane ce consumă beta-caroten – morcovi, spanac, broccoli, grapefruit roz -, au dovedit doar un procent de 40-70% probabilitate de a se îmbolnăvi de cancer pulmonar, spre deosebire de cei cu niveluri scăzute de beta-caroten”, a dezvăluit medicul nutriţionist Lavinia Bratu într-un interviu pentru Adevărul.

Morcovii ajută și la scăderea colesterolului

Pe lânga beta-caroten, care este esenţial în cazul morcovilor, mai există și alte motive pentru care este indicată consumarea acestei legume, care vine cu atât de multe beneficii la pachet.

„Pectatul de calciu, un tip de fibră solubilă în morcov, se dovedeşte a deţine proprietăţi ce scad colesterolul; vitaminele B şi câteva minerale, inclusiv o doză semnificativă de Ca şi K se pot lua tot din morcov. Eu recomand celor cu dietă vegetariană, pentru creşterea nivelului de Ca, să bea zilnic 200 mililitri suc proaspăt de morcov. Acidul folic ajută la păstrarea unui sânge sănătos şi nu numai”, a conchis Lavinia Bratu.