Aveți cont la Raiffeisen Bank? Verificați-vă imediat banii de pe card. Este posibil să fi rămas fără o sumă importantă

Aveți cont la Raiffeisen Bank? Verificați-vă imediat banii de pe card. Este posibil să fi rămas fără o sumă importantă
Sursa foto: Raiffeisen Bank

ANPC a decis să aplice o amendă băncii după ce aceasta nu a respectat o decizie definitivă a justiției. În februarie 2020, Raiffeisen a mărit unilateral dobânzile a aproape 14.000 de clienți care solicitau restructurarea creditelor. Ce amendă a primit instituția financiară?

Aproximativ 14.000 de clienți beneficiari de credite au fost afectați de practica comercială incorectă a Raiffeisen Bank, care nu a pus în practică decizia instanței de judecată timp de aproape 1 an și 7 luni de la emiterea acesteia.

Peste 10 milioane de euro, reținuți ilegal

Astfel, ANPC a luat o serie de măsuri, printre care amendarea Raiffeisen Bank cu 100.000 de lei și a dispus restituirea comisioanelor încasate ilegal de la clienți. Autoritatea subliniază faptul că sumele reținute incorect de bancă nu au fost încă restituite clienților prejudiciați, acestea depășind 10 milioane de euro.

„Dat fiind că, în urma monitorizării procesului de remediere a efectelor negative din punct de vedere financiar, pentru consumatori, generate şi constatate, în 2014, de practica comercială incorectă a băncii, aceasta – în timpul scurs de la termenul pronunţării sentinţei definitive a instanţei, respectiv 6.02.2020, de aproximativ 1 an şi 7 luni – nu a dat curs obligaţiei stabilite, consumatorii fiind prejudiciaţi, pe de o parte, prin faptul ca sumele reţinute incorect, din comisioane, nu au fost încă restituite şi pe de altă parte, nu s-au efectuat şi aplicat recalculările dobânzilor pentru creditele restructurate, ANPC a aplicat o amendă contravenţională de 100.000 lei”, se arată în comunicatul ANPC.

Ce reacție a avut Raiffeisen Bank

Banca a reacționat imediat la anunțul ANPC și a transmis că va contesta în instanță prevederile ordinului care, în opinia sa, depășesc cadrul legal. Raiffeisen spune că a implementat încă din anul 2014 ordinul autorității și în prezent calculează sumele care ar trebui restituite clienților.

„Ordinul ANPC a fost implementat înca din 2014, respectiv banca nu mai foloseşte modalitatea de restructurare a creditelor menţionată în respectivul act administrativ. În plus, banca a început să analizeze în mod proactiv impactul asupra clienţilor, atât pozitiv, cât şi negativ, astfel încât pentru clienţii care ar fi putut fi impactaţi negativ să calculăm şi restituim sumele. Calculul este unul relativ complex, iar banca s-a preocupat să găsească soluţii de automatizare a procesului, între timp procesarea desfăşurându-se manual. Bineînţeles ANPC a fost informată privind desfăşurarea acestui proces”, a transmis într-un comunicat Raiffeisen Bank.