Alimentele care reduc anxietatea. Sunt bogate în antioxidanți și îți oferă toate vitaminele de care ai nevoie

Alimentele care reduc anxietatea. Sunt bogate în antioxidanți și îți oferă toate vitaminele de care ai nevoie
Anxietate

Perioada prin care trecem la momentul actual este una dificilă, iar mulți dintre noi trecem prin momente stresante și anxioase. În cazul în care nu știai, alimentația are un rol de bază pentru o mai bună funcționalitate a organismului, dar și a psihicului tău.

Specialiștii recomandă o atenție sporită la nivel alimentar pentru a depăși toate stările neplăcute cu care ne-am putea confrunta. Potrivit acestora, atunci când aveam stări constante de stres, sau de anxietate, acesta este un semn al creșterii stresului oxidativ.

Cu alte cuvinte, nu aveam antioxidanți suficienți pentru a contracara radicalii liberi.

Ce sunt antioxidanții?

Probabil vă întrebați acum ce sunt, de fapt, acești antioxidanți și de ce avem atât de multă nevoie de ei. Ei bine, aceștia sunt necesari pentru îndeplinirea anumitor funcții, dar și pentru menținerea sănătății și a unei stări de bine.

Dr. Corina Zugravu, Președinte Centrul de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție susține că factorii de mediu precum poluarea, fumul de țigară, dar și expunerea la soare pot fi neutralizați prin simpla acțiune a acestor antioxidanți.

”Antioxidanții sunt acele substanțe provenite din alimente, suplimente sau produse de organism care ar putea preveni sau întârzia deteriorarea oxidativă a unei celule. În mod constant, organismul nostru creează molecule instabile denumite radicali liberi, care atunci când se acumulează acționează asupra altor celule și le pot deteriora, printr-o reacție chimică numită oxidare.

Factorii de mediu precum poluarea, inhalarea fumului de țigară și expunerea excesivă la soare pot să contribuie la procesele de oxidare, iar substanțele antioxidante pot neutraliza acțiunea acestora”, spune medicul.

Alimentele bogate în antioxidanți

Dr. Corina Zugravu vine și cu o serie de recomandări. Medicul oferă o listă cu alimentele pe care trebuie să le adăugăm în meniul nostru zilnic pentru a ne asigura antioxidanții necesari pentru întreaga zi.

”Exemple de alimente bogate în antioxidanți sunt legume precum morcovii, ardeii, spanacul, broccoli, roșiile, ceapa, usturoiul; fructe precum portocalele, căpșunile, lămâia; băuturi precum ceaiul verde, berea, cafeaua, dar și nucile, cacaoa pură, scorțișoara”,mai  spune dr. Corina Zugravu.

Cum previ stresul oxidativ

Înainte de a ajunge însă în această situație, putem să o prevenim, iar pentru a face acest lucru trebuie să consumăm alimente extrem de bogate în antioxidanți. Orezul negru este primul pe această listă.

În cazul în care nu știai până acum, acest tip de orez are o concentrație mare de antociani, un pigment care îi conferă culoarea închisă, dar și un conținut extrem de bogat de antioxidanți, chiar mai mare decât cel al afinelor sau al cireșelor.

Pe lângă conținutul bogat de antioxidanți, orezul negru este bogat în vitamine minerale, dar și proteine. De asemenea, el conține mai multe fibre decât orezul brun și poate fi consumat atât simplu cât și în combinație cu alte alimente precum cerealele de la micul dejun.

Cafeaua, arma secretă pentru prevenirea stresului oxidativ

Puțini știu că și cafeaua are o capacitate antioxidantă destul de mare, asta pentru că are în componența ei un grup divers și complex de antioxidanți naturali: compuși fenolici precum acidul clorogenic, cafeic, ferulic, acid p-coumaric.

Același lucru este valabil și în cazul cafelei fără cofeină, însă spre deosebire de cea normală, aceasta are mai puțini antioxidanți în urma procesului de decafeinizare. Pe lângă antioxidanți, cafeaua conține și magneziu, potasiu, dar și vitamina B3.

Pe lângă cafea, ciupercile sunt și ele bogate în antioxidanți. Ele sunt foarte cunoscute pentru faptul că au proprietăți antivirale și imunostimulante. Acest lucru a fost confirmat și de studii care arată că ciupercile conțin cele mai înalte niveluri din doi antioxidanți ergotioneina și glutation, care luptă împotriva radicalilor liberi și au potențial anti-îmbătrânire.